Ohlsson, Jonas | Kampen om reklamen
  • Ohlsson, Jonas | Kampen om reklamen

Ohlsson, Jonas | Kampen om reklamen

253,00 kr
Denna bok är förlagsny.

Författare: Ohlsson, Jonas
Förlag: Nordicom
Genre: Media och kommunikation
Artikelnr: 595962

Bindning & skick: Kartonnage. | År: Utg. 2017 | Omfång: 227 s. | ISBN: 9789187957543 | Språk: Svenska
Typ av bok
Bindning
Kvantitet
LEVERANS: Skickas inom 3-5 vardagar. JUST NU EJ TILLGÄNGLIG I BUTIK I UMEÅ, dock beställningsbar här.

 

Säker sajt

 

Billig enhetsfrakt

 

14 dagars ångerrätt

Kampen om reklamen handlar om vad digitaliseringen av reklammarknaden har fått för konsekvenser för de nordiska medieföretagens möjligheter att finansiera sin journalistiska verksamhet. I takt med att konkurrensen om reklaminvesteringarna har ökat har många medieföretag fått se sina reklamintäkter sjunka, i vissa fall dramatiskt. Är den finansieringsmodell som under åtminstone 150 år burit upp den kommersiella nordiska nyhetsjournalistiken på väg att brytas sönder? Eller finns det skillnader mellan de nordiska länderna som gör att situationen ser olika ut på olika platser och i olika medier?

Kampen om reklamen bygger på ett omfattande empiriskt datamaterial från Danmark, Finland, Island, Norge och Sverige och inkluderar såväl branschstatistik som intervjuer med en lång rad aktörer på och omkring de nordiska reklammarknaderna. Studien har genomförts på uppdrag av Nordiska Ministerrådet och norska Kulturdepartementet. Bokens författare, Jonas Ohlsson och Ulrika Facht, är verksamma vid Nordicom.


Denna bok är förlagsny.

Författare: Ohlsson, Jonas
Förlag: Nordicom
Genre: Media och kommunikation
Artikelnr: 595962

Bindning & skick: Kartonnage. | År: Utg. 2017 | Omfång: 227 s. | ISBN: 9789187957543 | Språk: Svenska
595962-9789187957543

Datablad

BOKREA
Ord. pris

Särskilda referenser

isbn
9789187957543