Caesarius, Leon | Kunskapsbaserad marknadsföring
  • Caesarius, Leon | Kunskapsbaserad marknadsföring

Caesarius, Leon | Kunskapsbaserad marknadsföring

548,00 kr
Inkl. moms
Denna bok är förlagsny.

Författare: Caesarius, Leon
Förlag: Studentlitteratur AB
Artikelnr: 561022

Bindning & skick: Förlagsband. | År: Utg. 2016 | Omfång: 280 s. | ISBN: 9789144094243 | Språk: Svenska
Typ av bok
Bindning
Kvantitet
LEVERANS: Skickas inom 3-5 vardagar.

  • Säker sajt Säker sajt
  • Billig enhetsfrakt Billig enhetsfrakt
  • 14 dagars ångerrätt med fri retur 14 dagars ångerrätt med fri retur
I denna bok ligger fokus på hur den förändrade informationsteknologin påverkar sättet och möjligheterna att bedriva marknadsföring.


Kunskapsbaserad marknadsföring handlar om att utnyttja ny digital teknologi och de möjligheter som digitaliseringen av vår vardag, av företagets verksamhet och av samhället i stort för med sig. Företag kan i dag i större grad fatta beslut som bygger på fakta och kunskap om sina kunder, snarare än bara på antaganden och intuition.
Den nya kunskapsbaserade marknadsföringen skapar förutsättningar att fördela resurser, prognostisera och tillfredsställa kundbehov med ökad precision. Men den är också förknippad med utmaningar: processen att omvandla data till kunskap är lång och komplex.


Författarna ger i boken en bakgrund till utvecklingen från traditionell till kunskapsbaserad marknadsföring och beskriver ett antal mekanismer som krävs för att man som företag framgångsrikt ska kunna arbeta med kunskapsbaserad marknadsföring.



Denna bok är förlagsny.

Författare: Caesarius, Leon
Förlag: Studentlitteratur AB
Artikelnr: 561022

Bindning & skick: Förlagsband. | År: Utg. 2016 | Omfång: 280 s. | ISBN: 9789144094243 | Språk: Svenska
561022-9789144094243

Särskilda referenser

isbn
9789144094243