Vorderman, Caroline | Spelprogrammering för barn
  • Vorderman, Caroline | Spelprogrammering för barn

Vorderman, Caroline | Spelprogrammering för barn

206,00 kr
Denna bok är förlagsny.

Författare: Vorderman, Caroline
Förlag: Tukan Förlag
Artikelnr: 552758

Bindning & skick: Flexband. | År: Utg. 2016 | Omfång: 224 s. | ISBN: 9789176174906 | Språk: Svenska
Typ av bok
Bindning
Kvantitet
LEVERANS: Skickas inom 2-3 vardagar.

  • Säker sajt Säker sajt
  • Billig enhetsfrakt Billig enhetsfrakt
  • 14 dagars ångerrätt med fri retur 14 dagars ångerrätt med fri retur
I den här boken får du lära dig steg för steg hur du går till väga för att skapa coola racertävlingar, grymma plattformsspel och utmanande tankenötter. Boken utgår från programspråket Scratch som man kan ladda ner gratis.



Följ de olika stegen och förvandla dig till en spelutvecklare. Sen kan du dela med dig av dina spel online och låta dina vänner och familjemedlemmar utmana varandra.



Att programmera och utveckla spel lockar fram kreativiteten samtidigt som man tar sina första steg in i datavärlden och lär sig att ta kommandot över sin dator och instruera den vad den ska göra. Bill Gates skapade sitt första dataspel när han var 13 år. Steve Jobs var även han i yngre tonåren. De byggde dataspel för att de tyckte att det var roligt. Man behöver naturligtvis inte bli spelutvecklare eller dataexpert för att man lockas av att programmera spel, men man lär sig en hel del matnyttigt.


Denna bok är förlagsny.

Författare: Vorderman, Caroline
Förlag: Tukan Förlag
Artikelnr: 552758

Bindning & skick: Flexband. | År: Utg. 2016 | Omfång: 224 s. | ISBN: 9789176174906 | Språk: Svenska
552758-9789176174906

Särskilda referenser

isbn
9789176174906