Thelander, Jeanette | Mediehandbok för föreningar
  • Thelander, Jeanette | Mediehandbok för föreningar

Thelander, Jeanette | Mediehandbok för föreningar

118,00 kr
Inkl. moms
Denna bok är förlagsny.

Författare: Thelander, Jeanette
Förlag: Ordsmedjans Förlag
Ämnesord: Medier
Artikelnr: 352136

Bindning & skick: Spiralband. | År: Utg. 2007 | Omfång: 64 s. | ISBN: 9789197468879 | Språk: Svenska
Typ av bok
Bindning
Kvantitet
LEVERANS: Skickas inom 5-7 vardagar.

  • Säker sajt Säker sajt
  • Billig enhetsfrakt Billig enhetsfrakt
  • 14 dagars ångerrätt med fri retur 14 dagars ångerrätt med fri retur
Den här boken vänder sig i första hand till idrottsföreningar, men alla föreningar och klubbar, oavsett verksamhet, har glädje av råden som ges kring hur man hanterar informationsflödet i en förening och hur man kan uppträda i kontakter med media.

Här tydliggörs skillnaden mellan journalistik och marknadsföring och ett särskilt kapitel förklarar hur journalisten tänker. Här ges även konkreta tips om vad man bör tänka på inför presskonferensen eller vad som bör stå med i ett pressmeddelande. Boken är kryddad med en mängd faktarutor och checklistor.

Jeanette Thelander driver i dag ett eget medieföretag, Ordsmedjan, men har tidigare varit verksam som journalist i många år, bland annat som sportchef på Trelleborgs Allehanda. I Hantera Media delar hon med sig av sina erfarenheter från en mångårig karriär som sportjournalist och hjälper din förening att bli bättre i umgänget med media.


Denna bok är förlagsny.

Författare: Thelander, Jeanette
Förlag: Ordsmedjans Förlag
Ämnesord: Medier
Artikelnr: 352136

Bindning & skick: Spiralband. | År: Utg. 2007 | Omfång: 64 s. | ISBN: 9789197468879 | Språk: Svenska
352136-9789197468879

Särskilda referenser

isbn
9789197468879